BIEL LLINÀS

La pràctica artística de Biel Llinàs es desenvolupa a partir del qüestionament dels llenguatges i codis de representació. A través de mitjans com la pintura, la fotografia o la instal·lació, mostra un especial interès pel concepte d’espai i la seva representació, entès com aquell indret (fisic o mental, natural o cultural, urbà o rural, concret o abstracte) que habitem, coneixem i produim diàriament a través de diverses experiències.

Reflexiona sobre temes com ara la dualitat entre realitat/ficció, la incongruència del llenguatge i els sistemes de representació com a dispositiu de poder, des d’una perspectiva multidisciplinar, tot i que especialment marcada per la pintura. De la mateixa manera, investiga el paper normatiu dels sistemes de signes i senyals aplicats a diversos contextos com per exemple l’espai urbà o l’espai museístic, els quals n’asseguren la seva productivitat, seguretat i ordre, sotmetent-los a lògiques de comportament predissenyades.

________

PROTOTIPS

És una instal·lació que reprodueix als murs de Sa Viqueria de Campos una sèrie de figures geomètriques prèviament dibuixades a mà alçada sobre paper. Aquests prototips, elaborats de manera intuïtiva, proposen una sèrie de formes més o menys factibles que seran posteriorment portades a les tres dimensions. Així, les diverses figures es desenvolupen orgànicament en formats paral·lels, partint d’un dibuix de petita escala fins a materialitzar-se a escala humana.

A través d’aquest procés de creació especulatiu, que no contempla cap espai preconcebut, es pretenen problematitzar les jerarquies establertes entre model i representació, allò mental i allò material i entre projecte i execució, binomis sistèmics de la creació contemporània.

El diàleg entre uns patrons pictòrics eminentment autònoms i bidimensionals i l’espai expositiu obre una reflexió sobre l’arquitectura i els seus processos de disseny i construcció. Si bé, en un primer moment, en ser reproduïts sobre paper, estem parlant d’una imatge mental transcrita a través d’una sèrie de traços, finalment, en passar d’aquest suport a la tercera dimensió, és quan es converteixen en estructures site specific a mig camí entre la pintura i l’escultura que s’amotllen a l’espai expositiu. A partir d’aquest moment, l’espectador, immers en el joc perceptiu, esdevé protagonista.

________

Facebook www.facebook.com/bielllinasart

Instagram @b.llinas

Web bielllinas.com

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información. ACEPTAR

Aviso de cookies